Colourspel

colourspelHet Colours-spel is een spel dat stichting Colours ontwikkeld heeft. Het is een emotie-spel waarbij de spelers op een ontspannen en een prikkelende manier met elkaar in gesprek raken. Aan de hand van foto’s, tekenen en uitbeelden worden vragen beantwoord over jezelf, de ander en onderwerpen rondom ziekte. De vragen zijn in verschillende categorie├źn verdeeld. Elke categorie is een kleur van de regenboog. Wie heeft als eerste de kleuren van de regenboog compleet?

Het bordspel is dubbelzijdig en daardoor voorzien van verschillende plaatjes. Voor de jongere kinderen is het rode bordspel met emoticons het beste om te gebruiken. Bij oudere kinderen en volwassenen zijn alle variaties mogelijk. Leg de drie vlakken tegen elkaar aan zodat de gekleurde vlakjes door lopen.

Als spelleider heb je een belangrijke taak bij het Coloursspel. Als een speler op een gekleurd vlak komt is de taak van de spelleider om de vraag te stellen. Als spelleider kun je doorvragen om meer te weten te komen over gevoelens en denkbeelden van de spelers en probeer verbanden te ontdekken. Je kunt waarom- vragen stellen of vragen aan de speler of hij uit wil leggen waarom hij/zij dat plaatje heeft gekozen. Als de vraag beantwoord is, mag je een gekleurde koepel geven.

Wie heeft als eerste alle gekleurde koepels, -de regenboog- compleet?

Het Colours-spel is te koop.
Voor 12,50 euro exclusief verzendkosten kunt u het spel kopen.
Stuur een mail met uw gegevens naar contact@stichtingcolours.nl